Pasieka pod Macierzankowym Wzgórzem

Jak zdobyć środki na założenie pasieki?

Agnieszka i Przemek znaleźli sposób – za pośrednictwem portalu Polak Potrafi zdobywają sponsorów. W zamian za pomoc przygotowali prezenty.

Ciekawa inicjatywa, warta wsparcia i propagowania. Czasem same chęci to za mało – potrzeba choć odrobinę środków. Chęci do pracy i pomysłów w przyszłej Pasiece pod Macierzankowym Wzgórzem nie brakuje. Trzeba tylko jakoś zacząć… Potrzebne są pierwsze ule.  Pomożecie?

Jeśli sami nie możemy/nie chcemy/nie czujemy się na siłach, aby założyć pasiekę, to warto wspomóc w tym innych, zwłaszcza, jeśli są do tego dobrze przygotowani i zdeterminowani 🙂

 

Agnieszka i Przemek tak napisali o sobie:

W ubiegłym roku kupiliśmy podupadające i opuszczone od kilku lat gospodarstwo na Warmii. Od tego czasu zajmujemy się jego generalnym remontem. Próbujemy doprowadzić je do jego dawnej świetności i uratować to, co się jeszcze da uratować. Pomaga nam rodzina, przyjaciele i znajomi.

Pomysłów i planów na życie tutaj nam nie brakuje. Jednym z nich jest założenie pasieki i pozyskiwanie miodu, połączone z warsztatami dla dzieci i młodzieży. Chcemy propagować pszczelarstwo, łącząc swoje pasje i zainteresowania z naglącą potrzebą stwarzania wszystkim zapylającym owadom siedlisk do przetrwania i rozwoju. Głównie skupimy się na pszczołach miodnych, dzikich i trzmielach. Pragniemy ukazać, jak niewielkim nakładem pracy można stworzyć warunki dla tych owadów, podglądać jak żyją i funkcjonują.

Przemek – po skończeniu szkoły rolniczej zafascynowałem się światem pszczół i zrozumiałem, czemu chcę się teraz poświęcić. Po podpatrywaniu pracy innych doświadczonych pszczelarzy i pomaganiu im w prowadzeniu pasieki, jestem gotów samodzielnie się tym zająć i spróbować zarażać innych pszczelarstwem.  O zaletach i walorach smakowych miodów chyba nie muszę wspominać. Wszyscy wiedzą, jakim są dla nas dobrodziejstwem.

Agnieszka – jestem nauczycielką przedszkola z niemal 26 – letnim stażem i praca z dziećmi to moja pasja, a przyroda i jej ochrona była zawsze bliska memu sercu. Chcę, aby Pasieka miała charakter dydaktyczny. Dzieci będą tutaj mogły obserwować owady z bliska, podpatrywać ich życie i pracę pszczelarza, zdobywać informacje o roli, jaką odgrywają owady zapylające w naszym życiu i w jaki sposób możemy je chronić. Tu dzieci będą budować hotele dla pszczół oraz degustować miód i przygotowywać zdrowe słodkie przekąski z wykorzystaniem miodu. Poznają również sposoby zastosowania produktów pszczelich w kosmetyce i apiterapii – będą samodzielnie wykonywać mydełka i świece z węzy woskowej. Nie zabraknie też miejsca na zabawy z chustą animacyjną, tak uwielbianą przez dzieci oraz pohasanie na bezpiecznym placu zabaw.

 

Więcej o projekcie i jak go wesprzeć przeczytacie na:

https://polakpotrafi.pl/projekt/pasieka-pod-macierzankowym-wzgorzem

 

You may also like...

Dodaj komentarz